Obchodní podmínky
Bert solutions s.r.o.
pro zakázkovou výrobu a prodej
I. Úvodní ustanovení
1. Tyto obchodní podmínky platí v souladu s § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník pro zakázkovou výrobu, objednávky, kupní smlouvy, smlouvy o dílo a další smlouvy, a to včetně smluv o dodávce zboží, které má být řešeny individuálně na základě zadání kupujícího či objednatele.
2. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího či zhotovitele, kterým je společnost Bert solutions s.r.o., IČ 09853103 (dále také jen jako prodávající) a kupujících či objednatelů, zákazníků apod. (dále také jen jako kupující).
3. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.).
Není-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.).
4. Prodávající uvádí ceny výrobků, zboží a služeb ve svých nabídkách zpravidla bez DPH 21%, není-li v nich uvedeno jinak. Pokud dojde ke změně sazby na příslušný předmět plnění, bude výše DPH upravena na výši dle platných předpisů k datu uskutečnění zdanitelného plnění.
5. Prodávající uvádí ceny výrobků, zboží a služeb zpravidla bez přepravného a balného, jako EXW Praha, sídlo provozovny Dobronická 1256, Praha 4 – Kunratice, není-li v nabídkách uvedeno jinak. Přepravné vychází z obvyklých cen přepravců a balné odpovídá výši požadované ochrany zboží toho kterého typu, velikosti a provedení a budou k přepravovanému zboží prodávajícím připočítány. Kalkulaci ceny přepravného a balného prodávající kupujícímu předloží na vyžádání, pokud již nebyla součástí původní cenové kalkulace zboží.
6. Prodávající má právo na zálohu kupní ceny nebo ceny díla, která je splatná před započetím práce a bude vyúčtována kupujícímu s okamžitou splatností, není-li dohodnuto jinak. Pokud kupující zálohovou fakturu neuhradí, posouvá se tím termín plnění zakázky.
7. Kupující se po převzetí výrobku, zboží nebo služby zavazuje uhradit kupní cenu nebo cenu díla, případně její zbývající část (po odečtení uhrazené zálohy) na základě prodávajícím vystaveného a doručeného daňového dokladu (faktury) na jeho bankovní účet v něm uvedený. Při prodlení kupujícího s úhradou ceny či doplatku nad 14 dnů od data splatnosti, pokud nebylo písemnou formou dohodnuto jinak, je tato skutečnost považována za podstatné porušení smlouvy kupujícím.
II. Grafické podklady pro výrobu či službu
Kupující je povinen prodávajícímu dodat pro zhotovení výrobku nebo služby na zakázku současně s případnou objednávkou též grafické či datové podklady pro výrobu. Pokud zpracování grafických či zadávacích parametrů, popř. 2D či 3D datové podklady jsou součástí plnění zakázky, zůstávají majetkem prodávajícího, není-li stanoveno jinak.
Formát a druh podkladů pro zadání zakázky je vždy stanoven individuálně v závislosti na druhu zboží, služby či výrobku.
III. Grafický náhled
1. Prodávající zpravidla vyhotovuje pro účely kontroly, schválení nebo výběru varianty tzv. předvýrobní grafický náhled výrobku (grafický náhled), který zasílá a předkládá kupujícímu ke schválení e-mailem, poštou, prostřednictvím aplikace (např. WhatsApp), nebo osobně. Kupující je povinen se ke grafickému náhledu vyjádřit s ohledem na smluvený termín plnění co nejdříve, což znamená schválit ho nebo požádat o jeho korekturu, případně vybrat variantu, a to e-mailem nebo poštou. Kupující bere na vědomí, že termín plnění zakázky je prodávajícím vždy uváděn včetně přiměřeného času nutného pro vytvoření grafického náhledu a jeho schválení, je povinen prodávajícímu poskytnout při schvalování součinnost a v případě svého prodlení se schvalováním grafického náhledu nad dobu přiměřenou se tak i posouvá termín plnění zakázky.
2. Předložené grafické náhledy je kupující povinen schválit bez zbytečného prodlení, obvykle pak nejdéle do 3 kalendářních dnů. Pokud nedojde ke schválení do 3 dnů, popřípadě do termínu uvedeného v požadavku ke schválení, je toto považováno za prodlení na straně kupujícího s vlivem na termín plnění zakázky (smlouvy).
V případě, že je kupující se schválením grafického náhledu v prodlení nebo prodávajícímu neposkytne pro schválení nutnou součinnost nebo neschválí-li v případě vyžádané korektury nový grafický návrh výrobku, a je-li na toto prodávajícím upozorněn (e-mailovou zprávou nebo telefonicky), považuje se poslední odeslaný grafický návrh zaslaný kupujícímu dnem zaslání upozornění za jím schválený. V případě předložení více variant grafických náhledů kupujícímu je výběr závazné varianty výrobku na prodávajícím, ta se okamžikem výběru stává schváleným grafickým náhledem.
3. Schválený grafický náhled se stává okamžikem jeho schválení kupujícím závaznou součástí objednávky, zakázky, kupní smlouvy nebo smlouvy o dílo a je závazným podkladem pro výrobu. Na pozdější námitky kupujícího nebo odchylky od skutečného provedení nemůže být po schválení brán zřetel, ledaže může prodávající ještě zasáhnout bez vynaložení dalších nákladů do výrobního procesu a toto kupujícímu prokazatelnou formou potvrdí.
4. Kupující bere na vědomí, že není-li smlouvou stanoveno jinak, prodávajícím předkládané grafické návrhy, jeho dílčí prvky, kompozice a technická řešení jsou autorským dílem nebo duševním vlastnictvím prodávajícího.
5. Má-li výrobek prodávajícího obsahovat ochranné známky nebo jiná duševní práva, je kupující povinen vybavit prodávajícího oprávněním disponovat s takovým předmětem plnění po celou dobu od přípravy výroby do předání výrobku kupujícímu.
6. Prodávající při výrobě použije materiály a výrobní metody odpovídající stavu jeho technické vyspělosti tak, aby byl výrobek odpovídal objednávce, obvyklému účelu jeho užívání a standardům provedení, tvarů, rozměrů, barev a technických detailů. S ohledem na technické možnosti výroby a vlastnosti používaných materiálů je stanovena tolerance rozměrů, barev a mechanicko-fyzikálních hodnot u výrobků ve vztahu ke grafickému náhledu nebo technickému popisu v rozpětí ± 10 % a taková odchylka není považována za vadu, což platí i pro vzorek výrobku ve srovnání s případnou sériovou výrobu.
7. Prodávající prohlašuje, že výrobek nebo zboží bude po nabídkou stanovenou dobu způsobilý pro použití k obvyklému účelu, zpravidla nejméně 6 měsíců od jeho dodání, pokud není stanoveno jinak. Za účelem správného zacházení dodává prodávající kupujícímu návod na použití výrobku a zboží nebo sděluje instrukce k jejich používání a údržbě. Prodávající neodpovídá za vady výrobku a škodu, pokud byl používán v rozporu návodem nebo instrukcemi, stejně tak pokud byl užíván nepřiměřeným způsobem, byl nevhodně umístěn nebo uchycen, poškozen nevhodnou manipulací, třetími osobami, působením nepříznivých povětrnostních podmínek nebo jeho poškození úměrně odpovídá době a podmínkám jeho použití (přirozené opotřebení).
8. Kupující souhlasí s označením výrobku a zboží obchodní značkou, logem či ochrannou známkou prodávajícího a kontaktními údaji, zapracovanými vhodně do výrobku a zboží v přiměřeném rozsahu a velikosti. Kupující dává prodávajícímu souhlas s využitím fotografií zhotoveného výrobku pro obvyklé dokumentační a prezentační účely, zejména v obchodních a propagačních materiálech a na webových stránkách.
IV. Expedice a dodání
1. Prodávající po vyhotovení výrobky připraví k expedici a bude e-mailem nebo telefonicky informovat kupujícího a případně je prostřednictvím přepravce odešle na adresu (sídlo) kupujícího (či jinou adresu dle smlouvy). Prodávající splní svou povinnost dodat výrobek či službu předáním kupujícímu, resp. jeho předáním prvnímu přepravci k přepravě. Kupující je povinen poskytnout veškerou součinnost při přebírání výrobku, zboží nebo služby od prodávajícího, resp. při jeho doručování přepravcem. Kupující je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat, zda během přepravy nedošlo k poškození předmětu plnění nebo ztrátě z přepravních obalů a ihned na místě případné poškození či ztrátu oznámit přepravci. V případě, že tak neučiní, vystavuje se nebezpečí, že přepravce nebude brát na pozdější reklamace zřetel. Prodávající poskytne kupujícímu potřebné podklady pro uplatňování nároků z vad přepravy kupujícím na přepravci. K přechodu nebezpečí škody na předmětu plnění dochází v místě jeho předání prvnímu přepravci k přepravě kupujícímu. Kupující je povinen prohlédnout zboží bez zbytečného odkladu po jeho obdržení. Zjištěné vady zboží je kupující povinen reklamovat u prodávajícího zákonným způsobem. Výrobky a zboží dodané prodávajícím zůstávají v jeho vlastnictví až do okamžiku úplného zaplacení kupujícím.
V. Ostatní ujednání
1. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením kupní ceny.
2. Smlouvu uzavíráme v českém jazyce.
3. Pokud jako kupující nevystupujete z pozice spotřebitele, může prodávající jednostranně započítat proti vašim pohledávkám své pohledávky. V případě spotřebitele to smí prodávající udělat tam, kde tak výslovně stanoví tyto obchodní podmínky.
4. Kupující přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
5. Pokud jste podnikatelé, nejsme v prodlení, pokud nám v řádném poskytnutí plnění brání na naší vůli nezávislá a námi neovlivnitelná událost nebo vnější podmínky – tzv. vyšší moc. Za tu se považují zejména pandemie, války, živelné katastrofy, výpadky potřebných surovin na trhu aj. Pokud nám v poskytnutí plnění ve sjednaném termínu vyšší moc brání, budeme vás bezodkladně informovat. Pokud vyšší moc trvá déle než 150 dní, může kterákoliv ze stran od smlouvy odstoupit. V případě vyšší moci neneseme odpovědnost za škodu, včetně nemajetkové újmy.
6. Naše vztahy se řídí právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
VI. Ochrana osobních údajů
1. S osobními údaji je prodávajícím, jakožto jejich správcem, zacházeno v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. ve znění pozdějších dodatků a předpisů a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, GDPR). Bližší podmínky jsou správcem údajů uvedeny v Podmínkách ochrany osobních údajů, které za tímto účelem vydává, kontakt na osobu odpovědnou za podmínky GDPR společnost Bert solutions s.r.o. uvádí na svých webových stránkách.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 12.8.2024.